Bizonyára te is kerültél már hasonló szituációba, hogy egy egész hetes munka után hétvégén elmentek lazítani a haverokkal egy kocsmába, házibuliba, szórakozóhelyre. Végre kiszakadsz a munkából, ez az este csak a tietek lesz, ma senki nem veheti el a kedvedet a felhőtlen szórakozástól.  Aztán belevetitek magatokat az éjszakába, egyik felest a másik után isszátok, és egyszer csak hajnalban valahogyan hazakerülsz. Annyi erőd sincs, hogy átöltözz, csak beleesel az ágyba, és egyből elalszol. Másnap délelőtt vagy kora délután nagy nehezen sikerül felkelned, széthasad a fejed, ráz a hideg akár még a tegnapi vacsora is visszajön…  Bizony- bizony, ez a macskajaj.

 

De mégis mit lehet ellene tenni, ha már másnapos lettél?

1. Az egyik legelterjedtebb orvosság erre a „betegségre”, ha eszel egy jó nagy tányér forró levest . Leginkább a húsleves a leghatékonyabb, ugyanis a benne lévő zsír segít lebontani az alkoholt, a különféle zöldségek, vitamint és ásványi anyagokat tartalmaznak, amelyek elősegítik a test regenerálódását. A jó hír az, hogy nem kell órákat levesfőzéssel eltöltened, számos zacskós leves közül tudsz választani, amelyeket felöntesz forró vízzel, és már kész is.

 

2. Mi van akkor, ha nincs lehetőséged levest enni? A gyümölcsök fogyasztása is egy megoldás, mert a gyümölcsben található gyümölcscukor is segíti az alkohol lebontását. Ezen kívül finom, és kellemes az íze.

 

3. Ha se leves, se gyümölcs nincs otthon, vagy nem tudsz egy falatot sem leerőltetni a torkodon, akkor se keseredj el. A harmadik ellenszer a másnaposságra a mozgás, bár elég valószínű, hogy pont a mozgás az, amire a leginkább vágysz. A mozgás felerősíti az anyagcserédet, megemeli az adrenalin szintet, és így az alkohol gyorsabban távozik a szervezetedből. Célszerű szabad levegőn végezni, egyrészt a friss levegő miatt, másrészt, ha hánynod kell, akkor ne otthon mocskold össze a wc-t vagy a padlót, ha nem érsz ki időben…  Egy kocogás, vagy biciklizés nagyszerű választás lehet, lényeg az, hogy felerősödjön az anyagcsere-folyamat, és tisztuljon a fejed.

 

4. Az egyik legkézenfekvőbb módszer másnaposságellen az, ha sok vizet iszol. Az alkohol ugyanis dehidratálja a szervezetet, és a folyadékhiányt pótolni kell. Viszont vigyázni kell vele. Egyhuzamban nem szabad sokat inni belőle, mert ha a gyomrodból még nem ürült ki az alkohol, akkor könnyen hányás lehet a vége, mert a víz nem oldja az alkoholt, csak a gyomrodat fogja feszíteni… egyszerű fizika, ha túlnyomás van, akkor az kiegyenlítődik mindenképp. Szóval csak óvatosan, egyszerre ne sokat. Pótolni kell a folyadékot, ez a legfontosabb! Ha lefekvés előtt megerőlteted magad és iszol vizet, a másnap sokkal könnyebb lesz.

 

Amire figyelj! Akármennyire is fáj a fejed, ne vegyél be fájdalomcsillapítót. Ennek több oka is van. A gyógyszerben lévő anyag kémiai reakcióba kerülhet az alkohollal, és igaz megszüntetheti a fájdalmat, de a testednek sokkal jobban fog ártani, olyan mintha megint berúgtál volna, még ha nem is érzed.

 

Mindezen módszerek segítenek Neked, hogy legyőzd a macskajajt. Azonban ha éjszaka odafigyelsz, és nem iszol össze mindent, akkor a másnaposság elkerülhető. A végére hagytam, amit az öregek szoktak mondani.

 

Másnap reggel kezdjél egy felessel, hogy ne józanodj ki, mert ha mindig részeg vagy, akkor nem lehetsz másnapos.